۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳

فرمانده انتظامی کرمانشاه:

۱۱۸۶قبضه سلاح غیر مجاز از ابتدای امسال در کرمانشاه کشف شد

۱۱۸۶قبضه سلاح غیر مجاز از ابتدای امسال در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با ارائه به آمار ۶ ماهه امسال در حوزه برخورد با متخلفین و کشفیات پلیس، گفت: ۱۱۸۶قبضه سلاح غیر مجاز از ابتدای امسال در کرمانشاه کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس هوشمند، مردم قانون مدار، امنیت شعار امسال هفته نیروی انتظامی که بر اساس نقش مردم در تأمین و حفظ آرامش و امنیت تدوین شده زیرا افراد جامعه می‌توانند نقش اثرگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: امروزه دشمن سعی دارد با شبه‌افکنی و انحراف افکار عمومی جامعه در راستای اهداف خود حرکت کند و در اینجا نقش کلیدی رسانه به عنوان یکی از راه‌های مقابله با دشمن بیش از گذشته آشکار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند راهبردی فراجا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: این سند بر اساس نیازهای نیروی انتظامی و شرایط کنونی جامعه تهیه و تدوین شده و به عنوان دستورالعمل در اختیار مأموران پلیس قرار گرفته است.

حاجیان با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی بیان کرد: با تلاش مأموران انتظامی استان کرمانشاه بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار، افراد آسیب را و آسیب پذیر تهیه شده و این داده‌ها به پلیس در انجام مأموریت‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پلیس هوشمند در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: پلیس هوشمند باید جامعه‌محور، جامعه‌نگر، باهوش، معتقد، پاک‌دامن، تکیه‌گاه مردم باشد و اقدامات پلیس هوشمند در ۲ حوزه ایجابی و سلبی شامل پیش‌بینی، پیشگیری و کشف جرم مدنظر است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در هشت کلانتری شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۸۰ درصد کلانتری‌های شهر کرمانشاه به اتاق پایشگری تجهیز خواهند شد و همچنین روستاهای استان که فراوانی جرم دارند شناسایی و در ورودی و خروجی آن‌ها دوربین‌هایی نصب شده است.

حاجیان از تغییر مدل‌های کشف جرم در تیراندازی منجر به جرح و قتل، سرقت به عنف و سرقت مسلحانه با ورود پلیس تخصصی‌ها در استان خبر داد و عنوان کرد: طی ۶ ماهه سپری شده از سال جاری درصد ۵۲ جرایم کشف شده‌اند که تا پایان سال به ۶۲ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌دار، خاطرنشان کرد: برای ۱۰۰ نفر از سارقین سابقه‌دار، دارای چهار فقره سرقت به بالا «سارقین به عادت» پایبند الکترونیک نصب شده که تا پایان سال به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

حاجیان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی کل سرقت‌ها اعم از مهم و خرد در استان، ادامه داد: آمار سرقت‌های مهم در استان نیز طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کشف یک تن و ۳۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از افزایش ۱۰ درصدی دستگیری خرده‌فروشان خبر داد و افزود: طی این یک هزار و ۱۸۶ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزایش ۸۶۶ درصدی کشفیات سوخت، رشد ۱۲ درصدی دستگیری سارقین مسلح، کاهش ۳۴ درصدی قاپ‌زنی و موبایل قاپی، ۵۵ درصد کاهش سرقت مغازه‌ها، کاهش ۲۲ درصدی سرقت احشام و کاهش هفت درصدی سرقت اتومبیل‌ها را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای ارتقای امنیت اجتماعی صورت گرفته است.

حاجیان به استفاده پلیس از لباس‌های مجهز به دوربین در مأموریت‌های اصلی داشت و گفت: بیش از ۱۰۰ لباس پلیس مجهز به دوربین داریم که درصدد هستیم این آمار را به یک هزار لباس افزایش دهیم.

کد خبر 6252929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha